Squadrons of Darkness
BRATERSTWO JEDNOŚĆ LOJALNOŚĆ
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Squadrons of Darkness Strona Główna
->
Ogniu krocz za mną
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Licznik Krwawych dusz
----------------
Licznik odwiedzin
Imieniny
WAŻNE INFORMACJE
----------------
KATEGORIE GŁÓWNE
----------------
JAK DO NAS DOŁĄCZYĆ
Gościu, siądź pod mym liściem, a odpoczni sobie!
Pytania i odpowiedzi
JAKIŚ PROBLEM NIEMA SPRAWY ZAWSZE KTOŚ POMOŻE
ANKIETY
TBLICA OGŁOSZEŃ
RÓŻNOŚCI
----------------
Humor, śmieszne opowiadania,ciekawostki
Internetowy bzik.....
twórczość własna :wiersze,orginalne formy ekspresji
Qultura: FILMY,KSIĄŻKI,MUZYKA
KOMPUTERY>SPRZĘT>GRY ON-Line
DIABELSKI GOŚCINIEC
----------------
TRUMNA
HISTORIA NASZEGO BRACTWA
Ktoś w chłodzie cicho szepcze....Wampir
KRONIKI WAMPIRÓW
JASKINIA WAMPIRÓW
Dziki ogród
Anioły i demony
----------------
Ogniu krocz za mną
Legendy podania opowiastki
Z archiwum W
TEATR WAMPIRÓW
----------------
Galeria
WOJNY>KAMPANIE>DYPLOMACJA
----------------
WOJNY-->MONITORING WALK--->POTYCZKI HEROSÓW WSPANIAŁE WALKI OSIĄGNIĘCIA GODNE PODZIWU
BITEFIGHT
----------------
Poprostu BITEFIGHT
NEWSY
SOJUSZ SQUADRONS of DARKNESS
----------------
POKÓJ LIDERA KLANU MATEEO
Generał Fanuel serwer 1
Generał jacojaca serwer 2
Generał Lord_Jaskol serwer 6
Generał leii serwer 7
Generał DARK_LADY serwer 16
Generał Sonja serwer 20 (wilczki)
Generał Darkness:) server 20 (wampirki)
POGADUCHY ON-LINE
----------------
chat
Hemoglobina
Wrzuć na luzzz luknij na komiks
----------------
Garfield
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
mateeo
Wysłany: Sob 17:37, 08 Lip 2006
Temat postu: Dżinny - muzułmańskie czarty
dżin || dżinn (ar.) 1. duch lub demon. 2. mit. ar. demon, który wyłania się z czystego ognia lub obłoku pary, ma nadludzką moc i może przybierać przeróżne zwierzęce i ludzkie kształty, częsty element baśni i legend ludowych w islamie stanowi pozostałość przedmuzułmańskiej Arabii. 3. (ang. gin) spoż. popularna angielska wódka jałowcowa.
Hasło opracowano na podstawie „Słownika Wyrazów Obcych” Wydawnictwa Europa, pod redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, autorzy: Mirosław Jarosz i zespół. ISBN 83-87977-08-X. Rok wydania 2001.
Dżinny gęsto zamieszkują świat arabskiej mitologii oraz religii islamu.. Według tego ostatniego człowiek został stworzony z ziemi, a dżinny z powietrza (lub ognia).
W większości to, co niżej powiem o dżinnach wiem z "Księgi Tysiąca i Jednej Nocy", zbioru legend arabskich i nie tylko.
Dżinny są istotami silniejszymi od ludzi i posiadającymi potężną magiczną moc. Jednak są chciwe przez co często służą "śmierteln
ikom" za ich hojne dary. Głównie wielkim sułtanom lub potężnym magom. Najczęściej stanowią ich gwardię przyboczną lub strzegą ukrytych skarbów. Są nieśmiertelni więc potrafią wykonywać swoje zajęcie do znudzenia (to znaczy dłuuugo). Dżinn może zmienić swoją ofiarę w cokolwiek (polimorfowanie). Może też samemu przybrać dowolny kształt lub stać się niewidzialny, choć najczęściej występuje pod postacią umięśnionego do granic możliwości młodzieńca. Powszechne w tradycji arabskiej jest kontrolowanie dżinnów za pomocą wiążących ich przedmiotów. Są to zarówno pierścienie, jak i lampa oliwna znana z "Alladyna". Dżinny mieszkają w grotach lub opuszczonych mieszkaniach. Znane są też kobiety-dżinny zwane dżinnijami. Są one słabsze od męskich odpowiedników (wbrew temu co mówią feministki).
Wyjątkową odmianą dżinna jest ifrit. Ifrity są złe. Choć nie wyzbyły się chciwości są zbyt dumne aby służyć ludziom (po dobroci). Wolą kraść i gromadzić skarby jak smoki. Mają też zwyczaj porywać kobiety w noc zaślubin i trzymać je jako niewolnice. Ich skóra jest czerwona, a w ich żyłach miast krwi płynie ogień. Śmiertelnie zranieni wypluwają go tak długo, aż zostanie z nich sam popiół.
Kolejnym rodzajem dżinnów są maridy. Jako najpotężniejszym ze wszystkich służą im pozostałe dżinny. Czynią się księciami. Posiadają niewiarygodnie potężną magiczną moc i mogą praktycznie wszystko. Dlatego złe maridy zamyka się w porcelanowych słojach, a pokrywę opatrza znakiem Sulejmana (Salomona, którego muzułmani ochrzcili mianem pogromcą dżinnów), aby nie można ich było otworzyć od wewnątrz. Takie słoje wrzuca się do morza, aby znikły w jego głębinach. Jednak czasem na wybrzeżu można znaleźć jakiś zabłąkany słój, którym targają fale. Nie wolno go otwierać! Według tradycji maridy za uwolnienie spełniają trzy życzenia, jednak częściej po prostu pozwalają wybrać rodzaj śmierci swemu wyzwolicielowi.
W dzisiejszej fantastyce wszystkie wyżej wymienione odmiany dżinnów zaliczają się do istot zwanych geniuszami. (Nie mogę zrozumieć, czemu rzymskie duchy opiekuńcze stały się arabskimi demonami, może ktoś zna odpowiedź bo ja nie.) Pochodzą one od określonych żywiołów: powietrza (dżinn), ognia (ifrit), wody (marid) i ziemi (dao). Zamieszkują plan swojej domeny, skąd mogą zostać "ściągnięci" przez czarodziejów. Są źródłem magii swego żywiołu, więc stanowią łakomy kąsęk!
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin